вул.Космодем'янської 3-А
тел.(06143)4-16-72
е-mail:school1voln@ukr.net

Главная | Регистрация | Вход |RSS Вівторок, 12.12.2017, 03:45 Приветствую Вас Гість 
Пошук
Архив записей
Архив записей
Меню сайта
Календарь
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
МОЇ ЗНАННЯ
  • Інформаційно-освітня мережа "Мої знання"
  • Мини-чат
    Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія

    Поради психолога

    Тренуємо пам'ять

    Чи траплялося вам забувати про щось важливе? Або ви довго не могли згадати номер свого телефону? Чи, можливо вам доводилося розклеювати по оселі записочки з переліком справ, які потрібно обов'язково зробити? 

    Проблема пам'яті привертала увагу людей в усі часи. Адже завдяки цій якості людина накопичує свій досвід, одержує знання, уміння та навички. За статистикою, людина використовує не більше ніж 10% можливостей своєї пам'яті. Тож 90% "марнуються", тому що ми не вміємо користуватися природними процесами запам'ятовування. В статті ми зупинимо вашу увагу на трьох основних законах запам'ятовування – враженні, повторюванні та асоціації.

    Найтриваліше враження – зорове. Тому перша порада – усе, що хочете запам'ятати, уявляйте! Користуйтеся ілюстраціями, змальовуйте самі. Ця порада стосується будь-якої діяльності. Якщо у вас проблеми з вивченням історії – уявляйте себе учасником подій та історичних сцен.

    Наступний закон запам'ятовування – повторювання. Тисячі студентів-мусульман знають напам'ять Коран саме за допомогою повторювання. Недарма кажуть, що повторення – мати навчання. Фахівці радять робити перерви між повторенням матеріалу. Не повторювати поезію або якийсь матеріал більше чотирьох разів поспіль, краще зробити це через одну-дві години. Тоді буде зрозуміло, що залишилося у пам'яті, а що потрібно ще раз проглянути.

    Нарешті, третій закон – асоціація. Зміст пам'яті полягає у встановленні зв'язків між предметами і явищами. Ці зв'язки називають асоціативними або асоціаціями. Єдиний спосіб запам'ятати певний факт – пов'язати його з іншим. Наприклад, сьогодні вам треба забрати з майстерні взуття, зайти в крамницю, підстригтися і віднести поточити ножиці. Якщо ви вранці намалюєте собі уявно картинку, як перукар робить вам модельну стрижку, будьте впевнені - жодну з цих вправ ви не забудете виконати.

    Наводимо ще кілька практичних рекомендацій поліпшити пам'ять.

    1. Виберіть сприятливий час. Пам'ять людей у літньому віці найкраще працює зранку, тоді як молоді люди легше запам'ятовують інформацію в середині дня.

    2. Записуйте. Як йдеться у давній китайській мудрості: „Навіть найтьмяніше чорнило збереже думки набагато довше, ніж найкраща пам'ять". Ведіть щоденник, де зазначаєте важливі для вас моменти.

    3. Стимулюйте свою пам'ять. Недавні дослідження засвідчили, що кофеїну, який міститься в чашці кави, досить, аби допомогти вам сконцентруватися.

    4. Виберіть інтелектуальну професію. Польські вчені довели, що люди, чий кар'єрний зріст залежить від їхніх розумових здібностей, намагаються використовувати свою пам'ять і інтелект по максимуму, тим самим розвиваючи їх.

    5. Спілкуйтеся з людьми, які розумніші за вас. Це підсвідомо стимулюватиме до розвитку пам'яті й інтелектуальних здібностей загалом.

    6. Учіться у Леонардо да Вінчі. У книзі Майкла Гелба „Як думати так само, як Леонардо да Вінчі" запропоновано різні стратегії з поліпшення пам'яті. Наприклад, автор пропонує навчатися писати чи малювати іншою рукою.

    7. Слухайте Моцарта. Психологам вдалося довести, що „ефект Моцарта" справді діє. Він полягає в тому, що під час прослуховування музики Моцарта, мозок людини починає вибудовувати складніші зв'язки між частинами інформації, які містяться в ньому. Як наслідок потрібно набагато менше часу на те, аби щось згадати.

    8. Тренуйте тіло, щоб тренувати розум. Дослідження показали, що під час виконання фізичних вправ у крові підвищується вміст кисню і прискорюється обмін речовин. Кров циркулює по всьому організму, живлячи і мозок. Отож після занять фізкультурою мозкова активність значно зростає.

    Використовуйте наші поради у своєму повсякденному житті, і ви ніколи не забудете про важливі для вас речі. Успіхів вам!

    ЯК ПРОЙТИ ІСПИТ

    10 КОРИСНИХ ПОРАД ВІД ПСИХОЛОГІВ

    1. Шукайте допомоги: запитайте у вашого викладача або репетитора, як найефективніше підготуватися до іспиту і як поводитися на ньому.

    2. Влаштовуйте собі короткі перерви під час підготовки до іспиту. Якщо ваш мозок утомився, він нічого не може запам`ятати.

    3. Плануйте свій час.

    4. Відведіть достатній час на сон; харчуйтеся розумно.

    5. Займайтеся фізичними вправами – прогулюйтеся, бігайте, займайтеся спортом або будь-якою фізичною активністю, приємною вам.

    6. Залишайтеся позитивно налаштованим – не думайте про майбутнє або про можливий провал.

    7. Налаштуйтеся на перемогу й будьте готові зробити максимально від вас залежне.

    8. Будьте пильні – якщо ви почуваєтесь нездоровим, поговоріть із кимось про своє занепокоєння.

    9. не будьте занадто розслабленим! Невеликий стрес навіть корисний, тому що змушує вас готуватися інтенсивніше.

    10. Чиніть розумно – якщо обговорення іспиту із друзями засмучує вас – не робіть цього! Забудьте про складний іспит! Що минуло, того не змінити й не виправити!

    Невелика фінальна порада. Якщо ви займаєтеся ввечері, не лягайте спати одразу після навчання. Ваш мозок і далі аналізуватиме інформацію й нескоро заспокоїться. Краще влаштуйте собі невелику вечірню прогулянку.

    ПОРАДИ ДО ІСПИТУ

    1.     Уникайте паніки. Нервуватися перед іспитом – це природно, але панікувати – непродуктивно, тому що ви не зможете мислити чітко.

    2.     Найшвидший і найбільший ефективний спосіб подолання стресу й паніки – це заплющити очі й зробити кілька повільних, глибоких вдихів і видихів. Це заспокоїть вашу нервову систему. Одночасно можна проговорити про себе кілька разів: «Я спокійний і розслаблений» або «Я знаю, що зможу це зробити, і зроблю це добре».

    3.     Якщо ви відчуваєте у своїй голові порожнечу – не панікуйте! Паніка тільки ускладнить процес згадування та сприйняття інформації. Натомість, спробуйте на хвилину зосередитися на повільному, глибокому подиху. Якщо ви вже ж не можете згадати необхідної інформації, переходьте до іншого питання; поверніться до забутого пізніше.

    4.     Після іспиту не потрібно марно гаяти час, засуджуючи та критикуючи себе за те, що, на вашу думку, ви зробили не так. Найчастіше власна самооцінка буває найбільш критичною. Привітайте і похваліть себе за те, що зробили правильно; візьміть корисне з того, що ви могли б, на вашу думку, зробити краще, і починайте підготовку до наступного випробування.

    5.      Якщо іспити справді змушують вас почуватися нездоровим, турбуватися або гнітять, не ховайте своїх почуттів. Поговоріть із кимось про це. У деяких культурах люди думають, що ділитися своїми почуттями й турботами з іншими – це неправильно. Але це єдиний спосіб одержання допомоги й підтримки! В Англії кажуть: «Проблема, якою поділився, - вирішена проблема». Отже, ви обов`язково маєте знайти того, з ким можете поділитися своїми турботами. Може, це буде ваш друг або член родини. Або викладач університету. Або лікар. Якщо одна людина не може вам допомогти, то зможе інший.

                                                                                                                                                                                                                    

    Наша школа
    Інтернет ресурси
  • Міністерство освіти і науки України
  • Нормативно-правова база МОН
  • Запорізька обласна державна адміністрація
  • Обласне управління освіти і науки
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Дніпропетровський регіональний центр оцінювання якості освіти
  • Вільнянський відділ освіти
  • ЗОІППО
  • ІСУО Інформаційна система управління освітою
  • Науково методичний центр
  • Регіональний науково-методичний центр інформатики та інформаційних технологій ЗОІППО
  • Wiki ciit.zp.ua (стара платформа)
  • ЗапоВікі (нова платформа)
  • Віртуальні РМО вчителів Вільнянського району
  • «КУРС:Школа»
  • «Тренінг "Цифрові технології"»
  • «Система Репозитарій»
  • ПРЕДМЕТНІ БЛОГИ
  • ВО Блог "Методичний ориєнтир" (Ганова Л.П.)
  • Блог вчителів інформатики
  • Блог вчителів фізики
  • Блог вчителів історії
  • Блог вчителів математики
  • Блог вчителів української мови
  • Блог вчителів трудового навчання
  • Блог вчителів біології
  • Блог вчителів музики
  • Блог вчителів образотворчого мистецтва
  • Блог вчителів фізкультури
  • ЦДЮТ
  • Блог вихователів ГПД
  • Конкурси
  • "Соняшник"
  • "Sunflower"
  • "Геліантус"
  • МОЇ ЗНАННЯ
  • Інформаційно-освітня мережа "Мої знання"
  • Відкритий світ
  • Відкритий світ
  • е-Уроки національного проекту
  • Разное
  • Официальный блог
  • Инструкции для uCoz
  • Архив записей
    Архив записей
    Наш опрос
    Оцените мой сайт
    Всього відповідей: 103
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2017